La teva IP: 54.234.0.2

Sortida a Escola Catalana del Consum

El dimarts 26 de novembre, els alumnes de Comerç de grau mitjà i els alumnes del PQPI del nostre centre van realitzar una sortida a l’Escola Catalana del Consum, situada al C/Pamplona de Barcelona.

Els alumnes van realitzar diferents tallers amb l’objectiu de reflexionar sobre la importància de racionalitzar el consum i, posicionar-se de forma activa a l’hora de consumir.

Sortida comerç escola catalana del consum

Els tallers que es van realitzar van ser els següents:

Missatges o Missatges. La publicitat a la vida quotidiana. En aquest taller s’analitzen diferents espots publicitàries que permeten a l’alumne tenir una lectura crítica sobre el que veu. La selecció d’anuncis permet identificar pràctiques abusives on el consum passa per sobre dels drets i fins i tot la dignitat de les persones.

Ho puc trobar a la xarxa. Comerç electrònic i navegació segura. El taller es centra en la recerca activa d’informació (bitllet d’avió, entrades per un concert, etc.) a través d’Internet. Els alumnes reflexionen sobre el procés i, la seguretat de comprar a través de la xarxa.

La Xocolata és dolça per a tothom? Aquest taller es basa en el recorregut del cacau. Els alumnes, a través d’un joc virtual, intervenen en el procés i valoren si les persones que intervenen en la recollida, la transformació i la venda del cacau tenen una compensació econòmica justa i equitativa. En aquest sentit, es reflexiona sobre el consum solidari i el comerç just.

Els alumnes van participar de forma molt activa en els tallers i, el resultat final va ser molt satisfactori.