La teva IP: 54.196.38.114

Visita exposició R. Rogers i pavelló Mies van der Rohe

El divendres 27 de març els alumnes del cicles formatius de Projectes Urbanístics i de Projectes de Construcció van anar al Caixa Forum a visitar l’exposició sobre la obra de Richard Rogers “De la casa a la ciutat”.

A l'exposició es pot observar a través de les nombroses maquetes els diferents projectes i realitzacions, tan d’edificis com de propostes urbanístiques de la seva dilatada carrera com a arquitecte. La visita es va realitzar amb la col·laboració de dues guies que, amb una excel·lent preparació, van fer una detallada explicació de les obres exposades.

Prèviament i aprofitant la proximitat al Caixa Forum, es va fer una visita al Pavelló Mies van der Rohe, en la qual es va realitzar una explicació sobre aquesta icona de l’arquitectura, el context històric en el que va ser construït, així com el procés que el va portar a la seva reconstrucció.

En aquest sentit va resultar molt interessant la intervenció d’Antoni Muntades que es presenta aquests dies al Pavelló, anomenada On Translation: Paper BP/MVDR, sobre la memòria construïda i la història escrita que relaciona les dues etapes del pavelló, primer durant l’Exposició de 1929 quan va ser creat i posteriorment quan va ser reconstruït a finals dels anys 80, amb amb el paper - Dibuixos, fotografies, plànols i textos – que el va mantenir viu i a la memòria de l’arquitectura fins a la seva reconstrucció a través de l’olor del paper en un arxiu o un espai tancat. Es tracta d’una experiència olfactiva que va sorprendrà als alumnes i va servir per aprofundir en la història del Pavelló.